fredag 19. mars 2010

Påske i Kina 2010

23. mars 2010 drar jeg med mann og tre barn på 17, 15 og 5 år på ferie til Kina. Pappa Knut har vært der kanskje 6 (?) ganger det siste året i forbindelse med jobb på Defas fabrikk i Wuxi. Nå er det endelig oss fire andres tur til å være med og se og oppleve.

Siden facebook i prinsippet er stengt i Kina, kan du hvis du er interessert, følge oss litt på denne bloggen. Jeg har jo helt sluttet å sende postkort. Det sluttet jeg med da jeg begynte å sende smser. Og nå gjør jeg nesten ikke det lenger heller. Det er facebook som er blitt den enkleste måten å holde kontakt med venner og familie på - og så hender det at jeg er på Twitter. Jeg twitrer lite selv - og når jeg først gjør det, handler det primært om fag.

(Best av alt er det dog å snakke med folk...)

Men blogging har jeg tenkt på lenge. Og kan hende vil Kina-blogging gå over til å bli fagblogging når vi kommer hjem. Så lenge jeg kan huske har det vært slik for meg - at det som ikke er skrevet, er heller ikke tenkt..... Og i faglig sammenheng kan det være lurt å tenke.

Først Kina altså. Jeg gleder meg!

4 kommentarer:

  1. Så spennende da Åsne! Er imponert over din vilje/evne til å utnytte ulike kommunikasjonskanaler i cyberspace. Ønsker dere en spennende og opplevelsesrik reise. Liv

    SvarSlett
  2. Bibliotekarer prøver å henge med. Sosiale medier er viktig i bibliotekverdenen, og den beste måten å lære på er å begynne å bruke slike verktøy. Har heldigvis noen veldig flinke bibliotekar-venner som pusher på. Sant, Siv Marit?

    SvarSlett
  3. Vi gleder oss til å de dere her i Beijing. Nå er det slik at Facebook er stengt, men et er jo noen av oss som vet å finne omveier....du kan bruke facebook her i Beijing, hos oss!

    SvarSlett
  4. Flott Åsne! Jeg er glad for å være din venninne! Hvem som er flink kan vi nok diskutere :)

    SvarSlett